ریسه شلنگی و انواع آن

ریسه شلنگی و انواع آن

در این مقاله قصد داریم تا درباره نوع جدیدی از محصولات روشنایی با عنوان ریسه های شلنگی و انواع آن صحبت کنیم

برای مشاهده مقالات بیشتر میتوانید اینجا کلیک کنید

ریسه شلنگی چیست ؟

ریسه ها نوعی روشنایی های بلند و باریک هستند و به برای تزیینات روشنایی و نورپردازی فضل کاربرد دارند. ریسه ها انواع مختلفی را دارا هستند که در شرایط و موقعیت های متفاوتی می توان از آن ها استفاده کرد. مثلا آن ها را در سقف های کاذب، روشن کردن پله ها،در لبه باغچه ها و… به کار برد.

از این نوع روشنایی ها در مکان هایی مانند منازل مسکونی، هتل ها، فروشگاه ها و مراکز مذهبی و … استفاده می شود. همچنین از ریسه ها می توان به صورت مخفی در محیط استفاده کرد که باعث زیبایی و جذابیت زیادی می شود. این روشنایی ها در شرایط مختلف قابل استفاده اند زیرا دارای انعطاف پذیری بالایی نیز هستند.

ریسه ها شامل نورهای غیر مستقیم هستند که در زیبایی  ریسه محیط تاثیر فراوانی دارند. از ویژگی های دیگر ریسه ها می توان به امکان استفاده از ربموت برای روشن یا خاموش بودن و یا دیگر ویژگی های آن ها استفاده کرد. از دیگر ویژگی ها می توان به برخی از آن ها که ضد آب هستند اشاره کرد که محافظ گرد و غبار و آب هستند.

انواع ریسه شلنگی چیست؟

  • ریسه شلنگی گرد
  • ریسه نواری

هر کدام از این دسته ها نیز با توجه به مواد سازنده و نوع روشنایی دارای انواع مختلفی هستند که در زیر به آن ها اشاره شده است:

ریسه شلنگی گرد

  • ریسه شلنگی LED
  • ریسه شلنگی معمولی
  • ریسه شلنگی فلکسی
  • ریسه شلنگی نئون فلکسی
  • ریسه شلنگی SMD

ریسه نواری

  • ریسه نواری SMD
  • ریسه نواری دو لاین
  • ریسه نواری تک لاین

ریسه شلنگی اغلب از یک بورد، چیپ های ال ای دی و چسب در پشت بورد برای نصب آن  تشکیل شده است. زمانی که آن را روشن می کنیم نور به طور مستقیم رو به جلو انتشار می یابد. معمولا قیمت آن ها پایین است و ویژگی های آن ها باعث می شود در محیط های مختلف قابل استفاده باشند. دارای انواع گوناگون با قابلیت ها و نورهای مختلف هستند. به طور معمول در مکان های زیر قابل استفاده هستند:

  • گوشه های شکست های معماری و بالا و پایین کابینت های آشپزخانه ها و سرویس ها
  • برای روشن کردن سقف های کاذب و دیوارها
  • در قفسه ها به منظور صفحات نمایش در کافه ها و رستوران ها
  • در لبه های پنجره ها، درب ها، پله ها و …
  • در مسیرها و باغچه ها
  • به منظور نورپردازی مراسم ها و غیره

حال به توضیح انواع ریسه شلنگی می پردازیم.

ریسه شلنگی معمولی

این ریسه ها از نوع قویمی تر هستند. روشنایی این ریسه ها شبیه به لامپ های رشته ای است و همچنین ویژگی های آن ها همانند همان لامپ های رشته ای است. این گروه گرمای فراوانی تولید می کنند و میزان مصرف برق زیادی را دارند. ریسه شلنگی معمولی شامل رنگ های مختلفی است که توسط شلنگ های رنگی است و خود لامپ نقشی در به وجود آوردن رنگ ندارد. برش های آن ها یک متری است اما بسته های آن ۱۰۰ متری می باشد.

ریسه شلنگی LED یا ریسه ال ای دی

لامپ های مورد استفاده برای روشنایی در این نوع ریسه  لامپ های ال ای دی هستند. از آن ها می شود در هر فضایی استفاده کرد و همچنین مصرف برق لامپ های ال ای دی نیز مناسب است و گرمای زیادی تولید نمی کنند. از دیگر ویژگی های مثبت آن ها این است که بر خلاف نوع معمولی، رنگ های گوناگون آن به خاطر وجود لامپ های رنگی درون آن است.

این ریسه ها فقط زمانی که روشن شوند رنگ خود را به نمایش می گذارند که استفاده از آن در تزیین ویترین فروشگاه ها و منازل و…فراوان است. ریسه ال ای دی شلنگی ریموت ندارد و کنترل روشن و خاموش شدن آن به صورت دستی انجام می شود. اندازه های آن به صورت 2 متری موجود است.

ریسه شلنگی فلکسی

این نوع ریسه نوری را که ایجاد می کند، نقطه نقطه نیست و به صورت یکدست و یکنواخت دیده می شود. این ویژگی در زیباتر دیده شدن نقش بسزایی دارد. اما در سقف ها استفاده نمی شود و بیشتر در نمای ساختمان ها و زیر پل ها ها کاربرد دارد. این ویژگی تفاوت این نوع ریسه با دیگر انواع است.

ریسه فلکسی طول عمر زیادی دارد و همچنین ضد آب است. یکنواخت بودن آن باعث می شود که دیگر برخلاف انواع دیگری که نام بردیم به صورت مخفی استفاده نشود، و با طرح خاصی از آن استفاده نمود. قطر بدنه ریسه فلکسی 1×2 سانتی متر می باشد.

ریسه شلنگی نئون فلکسی

نئون فلکسی مخصوص نما و استخر و حمام و مناطق مرطوب و خیس با درجه حفاظت بالا

این ریسه از گران قیمت ترین ریسه در نوع خود به حساب می آید. ریسه نئون فلکسی همانند ریسه فلکسی نور یکنواخت و یکدست ایجاد می کند و در سقف قابل استفاده نیست و کاربرد آن در نمای ساختمان ها است. ساختمان ها کار نبوده و برای نمای ساختمان ها به کار می رود. از آن برای نوشتن نوشته های خاص و ساخت المان ها نیز استفاده می شود. در هر یک متر جایی برای برش در آن وجود دارد.

ریسه شلنگی اس ام دی

بهترین نوع ریسه شلنگی، ریسه شلنگی اس ام دی می باشد. از مزایای آن ها می توان به مصرف پایین برق آن ها اشاره کرد، مصرف آن ها حتی از ال ای دی نیز پایینتر می باشد. دارای ریموت برای روشن خاموش شدن میز هستند. در آن از لامپ های SMD استفاده کرده اند. لامپ های اس ام دی دارای آی سی هایی هستند که پایه آن ها کوتاه می باشد.

این پایه ها با لحیم کاری بدون استفاده از سوراخ بر روی بورد نصب می شوند و زمانی که جریان برق عبور کند قادر هستند نور مناسبی را توزیع کنند. ریسه های شلنگی اس ام دی دارای دو نوع هستند. نوع اول دارای تثبیت رنگ هستند. اما نوع دوم آن قابلیت تبدیل شدن به رنگ های مختلفی را دارد و به هفت رنگ معروف است. برش های این نوع ریسه ۱ متری است و بسته های آن ۱۰۰ متری می باشد.

نوشتن یک نظر

ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نمی شودفیلدهایی که با * نشان شده اند، الزامی اند.

شما می توانید از این تگ های html استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*